måndag 10 maj 2010

Det var en gång...


...två hantverkare, en badrumskille, en elektriker och en målare. De besökte mina fyrtio kvadrat för ett par veckor sen. De klampade in med sina leriga stora arbetarkängor och började mäta och trixa och ha sig. Frågade några frågor, använde konstigt hantverkarfackspråk och försökte få mig att känna mig som den tjejigaste flickan i världen. De lyckades nästan. Men jag var lite lagom fräck tillbaka, vilket nog gjorde dom gott. I vilket fall kom vi fram till att mitt projekt med att byta plats på badrumsdörren inte kommer fungera rent måttmässigt. För er som inte vet så är mitt badrum väldigt funktionellt (enligt mig själv) och litet. Enligt många alldeles för litet. Men jag har i alla fall ingen stockholmsdusch, så inte så minimalt. Utan alldeles lagom stort/litet för en fyrtiokvadratare. Nog om det. Men så eftersom byta plats på dörr inte blir av så spar vi en massa tid och inte minst guldmynt. Bra det eller hur?
Målaren och elektrikern trampade runt (med filthy skor), kollade på olika hörn och ytor, nickade och vara allmänt belåtna. Efter ca 30 min var de alla fem nöjda och lovade att de skulle gå hem och skriva så billiga offerter de bara kunde. Nu väntar jag febrilt på att få hem dessa billiga offerter.

Snipp snapp, så var den delen av sagan slut!

ps. På bilden ser vi tre hantverkare från karlshamn, mina besökare hade inte lika fina hattar tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar