tisdag 18 maj 2010

Fönsterprojektet


Mina fönster har under de senaste 2 månaderna renoverats. Mest trist är att de har tagit bort spröjsen på innerfönstrena, vilket ju tar bort halva charmen. Utöver det insåg jag att ytterfönstrena som de skulle bevara konstglasen på (ni vet de vågigt fina) har fått nytt tråkigt fult glas. Imorgon ska de komma och besikta fönsterarbetet och då ska jag försöka överklaga. Troligtvis kommer jag inte kunna få tillbaks det fina gamla fönsterrutorna då de troligtvis gått sönder under renoveringen och därav bytts ut, men en liten strid är dom värda. Ikväll försökte jag även tvätta mina fönster så att man verkligen kan se alla konstigheter inför besiktningen imorgon. Några konstiga bubblor har jag beskådat och hoppas de kan ordnas. Samtidigt orkar jag inte med en till lång period utan fönster och kåpor som skydd, för sist blev det bara mörkt, isolerande och tråkigt i mina fyrtiokvadrat. Då måste jag ändå tillägga att jag är ganska ljusskygg person som inte alls behöver solsken som väcker mig om morgnarna, men med bara fyrtiokvadrat så skapa de mörka fönsterkåpor mest ruggkänsla. Kallt blev det också, eftersom våren ganska nyss en vecka sen, tog sig i kragen och landade hos oss sverigebor. Nog om det. Snart hoppas jag få la offert! Spännande ska det bli. Sen måste jag skynda skynda med allt som ska väljas, något som jag fortfarande inte kommit igång mig. Hjälp mig är ni snälla! Tipsa mig om fint kakel, både färg och form!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar