fredag 4 juni 2010

Jakt efter grym, billig, noggrann och effektiv...

...hantverkare!
Den här veckan har två firmor varit på besök. De tittar, mmm:ar, mäter och fjäskar på sina olika sätt för att jobbet ska bli deras. Men "tyvärr"är det plånboken som bestämmer och inte deras charmkvalifikationer.
En av männen som var på besök igår menade uppriktigt att han inte hälsade i hand med kvinnor utan då fick man en kram. Ett starkt minus för honom och deras firma, tur att den andra herrn förde sig lite bättre.
Tiden går och snart är sommaren här, eller den är ju faktiskt redan här, och mina fyrtiokvadrat är fortfarande hantverkarlös. Men än har hoppet inte lämnat min lya. Så jag och far min (eftersom han är den som faktiskt letar upp dom) jagar maniskt vidare. Mina fyrtiokvadrat är förövrigt makalöst skitiga, så något måste göras i helgen. Jag måste nog ge upp tanken "det är ingen idé att städa eftersom jag ändå "snart" ska renovera och flytta ut allt". Dammråttorna kan numera nästan krypa ner i sängen och mysa med mig, så mycket har de växt till sig de små kräken. Äckligt va?

2 kommentarer: