tisdag 1 juni 2010

Lost and found


Jag vet, I´ve been lost again. I helgen skulle jag gått på kakeljakt, men istället höll jag mig inne mestadels av lördagen och på söndagen fick solen mig att överge renoveringsplanerna för björnar och påfåglar på Skansen. Men jag ska bättre mig. Idag hade jag en ny hantverkarfirma på morgonbesök och på torsdag kommer ännu en. Hoppas dessa kan fila ner offerten några hundra tusen. För övrigt såg jag en fantastiskt smart och snyggt badrumsskåp hemma hos en okänd i lördags, det var mer som tre hyllor med en spegel på framsidan som kunde skjutas från sida till sida. Deras lägenhet hade många bra detaljer som jag tänker sno med mig. Så på sätt och vis kan man säga att jag renoveringsresearchade i lördags. Kanske borde jag gå på lägenhetsvisningar, de borde ju vara perfeka researchhak.

ps. bilden till höger är inte badrumsskåpet jag menade, men även denna verkar ganska fyndig, med hyllor gömda på baksidan.

2 kommentarer:

  1. Var det så att du snodde med dig de fina detaljerna från lägenheten med tanke på att du skriver att "deras lägenhet hade många bra detaljer"?
    Jag var för övrigt på två lägenhetsvisningar i helgen och de ser så tråkigt klyschiga ut med sakralt vita nyanser, svartvita foton och gärna färska kryddor i köket, trist!

    SvaraRadera
  2. Snodde med detaljerna i huvudet mitt. Det räckte så. Jag får välja ut mina lägenhetsvisningar noga helt enkelt så jag slipper de spartanska med herb-influenser.

    SvaraRadera