måndag 28 juni 2010

Tyst på ord

Förra veckan slutade med midsommar och långledigt som sen gick över till en efterlängtad semester.
Detta har inte endast inneburit underbar glädje och eskapism från min sida, utan en fantastisk sol har besökt vår del av jorden, något som skapat många förenklade tillflykter. Inomhus byttes ut mot utomhus. Hade vädret i Sverige alltid visat sig från sin bästa sida så hade nog inte en renovering av detta slag varit nödvändig. För inte skulle man ägna sin tid i fyrtiokvadrat när hela soliga härligheten fanns där ute och man till hands hade många fler kvadrater att bemästra och njuta utav i det öppna. 
Ja det där blev flummigt, men nu till poängen, vi vet ju tyvärr att  vi inte kommer ha detta underbara varma soltillstånd mer än ett par månader, veckor om vi har tur, så renoveringen är nödvändig. De andra två firmorna är sega och har fortfarande inte skickat sina offerter. Jag kan inte annat än att se det som ett stort minus, men min ödmjuke far vill ge dom en chans. Så vi väntar. Litet tag till. 
Den andra firman (som skickade sin offert samma dag som de besökte fyrtiokvadraten) har däremot varit väldigt på, ringt flera gånger efter att de skickat sin offert, något jag inte heller vet om det är allt för positivt. Vad vet jag, jag känner ju inte alls till hantverkarkulturen. Dvs hur är det rätt att bete sig mot kunden och vice versa. 
Om någon av er där ute har erfarenhet och vet så får ni gärna ge mig lite input.




Ps. när renoveringen väl börjar så kommer den här bloggen bli mer intressant och levande. jag kan nästan lova det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar